пʼятницю, 26 лютого 2010 р.

Вулканічне скло?

   
 Раз я вже почала про мінерали, то може хтось підкаже, що це за звір???



  
 Колись давно-давно я знайшла один такий синій камінець, купаючись в Ужі. Мені тоді тато якраз читав книжку "По вулканическим Карпатам" Е.А.Лазаренко (Це було ще в ті часи, коли тато мені наніч читав всякі казочки. Ясно, що наукові терміни він пропускав). В тій книжці йшлося зокрема про вулканічне скло. І хоч там було написано, що воно чорне, але в дитячій уяві я собі придумала, що знайшла саме його. Тим більше, що там писало, що воно "вспученное".  Цей камінь справді нагадує застиглий скляний окріп. В тонких місцях він просвічує як скло. Я дуже пишалася своєю знахідкою, але скільки не старалася, більше таких камінців не попадалося.
   Я вже й забула про нього. Аж тут  після котроїсь із великих повеней їх досить багато повиносило на берег. Виявилось, що вони не тільки сині бувають, але й темно-зелені, бірюзові, сині з фіолетовим відтінком. У деяких із них вплавлене обвуглене дерево, або дрібненькі камінці.
     Показала я їх свому родичеві (він вроді якесь відношення до геології має). Той дядько покрутив цю штуку в руках і сказав, що точно не знає, але скорше всього, що це шлак металургійного заводу....
   
 Такий облом!!!

Зрештою, я заспокоїлась. Шлак так шлак. Зате який гарний! Уже навіть приблизно визначила, що це, скорше за все, старовинний залізоплавильний завод у Тур`я-Реметах. 
   Але потім, відпочиваючи у Лумшорах, знайшла в потічку ще один такий камінець. Він був набагато менше обтесаний, ніж ті, що з Ужа. Тобто це ближче до його "витоків".  Але справа в тому, що вище по потічку лише гори: Полонина Рівна і Лютянська Голиця. То ж як він туди потрапив? Хоча, може то при будівництві дороги його туди якось занесло?
  А ще я випадково натрапила в інтернеті на геологічний форум і там якась особа виставила такі ж камінці із запитанням що воно таке. Він запевняв, що знайшов їх в якомусь потічку десь в Сибіру, чи щось таке, в малонаселених місцях... Відповіді йому не дали...
У кого які ідеї будуть? 

10 коментарів:

  1. не геолог, але справді схоже на обмитий і полірований річкою шмат шлаку. В потічок біля Лумшор таке могло потрапити з будівництва на Полонині Руні - фіг їх знає, що там використовували для того ракетного комплексу
    А в Сибіру теж багато всілякого техногенного зустрічається

    ВідповістиВидалити
  2. Якщо бажання не вияснити не пропало, то можна спробувати звернутися до викладачів УжНУ, хімфак кафедра неорганіки. Можу порекомендувати до кого.

    ВідповістиВидалити
  3. Сподіваюсь, воно не радіоактивне... :)

    ВідповістиВидалити
  4. Не пропало :) А зручно буде цим людям голову морочити? Якщо так - то рекомендуйте!!! Буду вдячна!

    ВідповістиВидалити
  5. Морочити голову не потрібно=). А от спитати поради можна. Відпишіть на luxortus(ат)гмейл.ком - надішлю інструкції :)

    ВідповістиВидалити
  6. в мене є вулканічне скло за скільки можна його продати і чи дороге воно

    ВідповістиВидалити
  7. В залежності від його величини, де знайшов? Я б можливо купив, відпиши на tiborsky(ат)майл.ру
    В мене теж є такі камінці, сказали, що то шлак, який привозили з донбасу на до нас і засипали дамби при повені... Але хто його зна...

    ВідповістиВидалити
  8. Копали колодязь в Мукачеві. Знайшли подібне каміння на глибині 0.5м.
    Також в латориці зустрічається багато зеленого кольору, рідше білого/сірого, чи чорного кольору.

    ВідповістиВидалити
  9. Около г.Перечин, река Уж смыла большой участок обрыва. В размытой породе было много таких камешков. Были и крупные, и мелкие. Оттенки от ярко-бирюзового до буровато-синего. Размытый участок обрыва - впервые за 100-летия тронутая порода.

    ВідповістиВидалити